On Duty — Off Duty

Gratis frakt på ordre over 1500 kr

Åpent kjøp i 60 dager

Størst på taktisk utstyr

Spørsmål og svar (FAQ)

Her får du svar på ofte stilte spørsmål til kundeservice.

Bestilling

Et av produktene jeg ønsker å bestille er en lagervare som ikke er på lager for øyeblikket. Hva gjør jeg?

Vi tilstreber å alltid ha lagervarer tilgjengelige i vår nettbutikk, men noen ganger kan det forekomme at vi er midlertidig utsolgt til ny beholdning kommer inn. Du kan fortsatt legge inn en bestilling på varen, og vi vil sende varen til deg når vi får den på lager hos oss. Merk at det vil variere fra leverandør til leverandør hvor raskt vi får inn lagervarer etter at vi er utsolgt.

Har dere rabattavtaler for statlig ansatter eller andre yrkesgrupper?

Nei, Norsegear har ikke fastsatte rabattavtaler for yrkesgrupper. Vi har kun rabattavtale med enkelte organisasjoner.

Vi har jevnlig kampanjer og gode tilbud i nettbutikkens tilbudstorg. Hold deg oppdatert ved å følge oss på Facebook og abonnér på vårt nyhetsbrev hvor vi legger ut informasjon om kampanjer og tilbud.

Er det mulig å legge til en vare på en bekreftet ordre?

Så lenge ordren er bestilt og betalt med kort, eller det er inngått fakturaavtale med Svea Finans, er det ikke mulig å legge til flere varer på ordren. Dette er på grunn av avtalen med betalingstjenesten som hindrer oss i å belaste mer enn det avtalte beløpet. 

Dersom du har betalt med Vipps kan du derimot legge til flere varer på ordren din. 

Du kan også kjøpe en ny vare som en egne ordre og skrive i kommentarfeltet på bestillingen at du ønsker denne varen sendt sammen med den første ordren din. Legg i så fall til ordrenummeret på den første bestillingen din i kommentarfeltet. 

Er ordren bestilt med Pick-up Point i Oslo eller Rena, kan varer legges til dersom det er varebeholdning på Pick-up Pointet. Dette løser du ved å kontakte oss på post@norsegear.no.

Kan jeg endre bestillingen min?

Dersom du tar kontakt med oss snarest mulig etter at du har lagt inn en bestilling kan vi forsøke å endre på din ordre. Om ordren er sendt er det for sent å endre på bestillingen din. 

Kan jeg slå sammen to nylige ordre til én og samme forsendelse?

Ordrene er unike og plukkes på tilfeldige tidspunkt, og er som regel på forskjellig sted i prosessen. Vi får ikke stoppet og endret dette. Du kan likevel sende en e-post til post@norsegear.no og be om at to ordre blir slått sammen, men vi kan dessverre ikke love at dette blir prioritert foran andre kundehenvendelser eller andre arbeidsoppgaver vi har. 

 

Frakt og levering

Hva må jeg betale i frakt?

Norsegear har et aktivt fraktsystem som beregner fraktomkostninger basert på vekt, volum og ankomststed. Fraktomkostninger vil variere på bakgrunn av dette. Du kan sjekke fraktkostnaden selv på handlekurven ved å klikke på "vis handlevogn" og "BEREGN".

Er pakken min sendt?

Når varene blir sendt fra lageret vårt vil du få en e-post som inneholder sporingsnummeret og en link. Klikk på linken for å se hvor pakken din befinner seg. Når pakken har ankommet utleveringsstedet, får du en SMS om at pakken er klar for henting. Det er derfor viktig at e-postadresse og telefonnummer er riktig på din profil i Norsegear.

Du kan til enhver tid logge inn på din konto og se statusen på ordren din.

Det manglet en vare i pakken min. Hvorfor det?

Vi prøver hardt å sende komplette ordre. Normalt sendes varer vi har på lager innen tre virkedager, men dersom noen av varene du har kjøpt ikke er på lager, ettersender vi dette som en restordre. 

Vi foretar en vurdering på dette i forhold til hvilke produkter du har kjøpt. Dersom produktene hører sammen og hovedproduktet ikke kan leveres, blir normalt hele forsendelsen sendt sammen når alt er på lager. Dersom vi sender ordrene dine i flere pakker, så betaler du for frakt kun én gang og vi dekker frakten på restordrene.

Et av produktene jeg har bestilt er en bestillingsvare. Hvor lenge må jeg vente før varen blir ettersendt?

En bestillingsvare er en vare som vi normalt ikke har på lager,. Den må bestilles fra leverandøren, som må sende varen til oss før vi kan sende den til deg. Leveransetiden vil derfor være avhengig av leverandørens leveringstid, tilgjengeligheten på leverandørens lager, samt lagerets lokasjon. Vanligvis vil normal leveringstid på bestillingsvare være mellom en til fire måneder, spesielt for amerikanske leverandører. 

Vi sender bestillingsvaren til deg med en gang den har kommet på lager hos oss, og en e-postvarsling vil gi beskjed om at forsendelsen er på vei til deg.

Sender Norsegear pakker til feltpostadresser?

Ja, vi sender unntaksvis til feltpostadresser, men de fleste av disse sendingene kommer i retur fra posten. 

Forsendelser til feltpostadresser kan kun sendes som brev og har derfor ikke sporing eller forsikring, og sendes på mottakers risiko.

NB! Brevforsendelser til feltpostadresser kan kun veie inntil 2 kg. Overskrider ordrevolumet volum tilsvarende brevforsendelse og/eller 2kg i vekt, forbeholder Norsegear seg retten til å kansellere ordren.

Vi har dessverre ikke anledning til å sende til utenlandske feltpostadresser.

Jeg har ikke hentet pakken på utleveringsstedet innen fristen. Hva skjer nå?

Du blir varslet når pakken ankommer utleveringsstedet per sms og e-post, og har opptil 14 dager på å hente den.

Pakker som ikke blir hentet, for eksempel hos Posten, går i retur til oss. Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur av gjeldende ordre, for å dekke våre utlegg. Dette blir trukket fra når ordrebeløpet skal refunderes. Beløpet gjenspeiler kostnaden ved returfrakt og administrasjon på uavhentede pakker.

 

Annet

Hvordan bytter jeg en vare?

Om du ønsker å bytte f.eks. størrelsen på en vare du har kjøpt, kan du gjøre det dersom du bytter til en ny størrelse på den samme varen, den har samme pris på originalproduktet du kjøpte og vi har varen på lager. Send oss varen i retur og skriv hva du ønsker å bytte til i angrefrist-skjemaet som du inkluderer i pakken. 

Les mer om retur

Jeg har fått en annen vare enn den jeg bestilte. Hva gjør jeg?

Vi beklager for at du har fått feil produkt fra oss. Kontakt oss på e-post på post@norsegear.no, så sender vi deg en returetikett slik at du kan sende produktet tilbake til oss. Vi sender deg det du hadde bestilt når vi mottar returpakken, og vi dekker alle fraktkostnader. 

Bruk returskjemaet som ligger i infosenteret når du sender tilbake varen, så er du sikker på at vi har all relevant informasjon om ordren.

Hvordan kontakter jeg Norsegear?

Du kan primært kontakte Norsegear gjennom e-post; post@norsegear.no Vi besvarer normalt e-poster innen 24 timer.

Du kan også kontakte Norsegear gjennom telefon på nummer 22 66 22 70 (Tast 1)

Vi gjør oppmerksom på at e-posthenvendelser prioriteres. Dersom våre medarbeidere er opptatt vil telefonen prioriteres sist. For å få det beste svarer på din henvendelse vedrørende forslag til produkter, pristilbud, e.l., anbefaler vi å kontakte oss på e-post.

Har dere fysisk butikk?

Ja! Vi har fysisk butikk på Rena.

Les mer om butikken på Rena

I tillegg til dette har vi Pick-up Point i Oslo. Dette er ikke å beregne som butikk, og kundehenvendelser utover avhenting og betaling av bestilte ordre er ikke mulig.

Jeg har ikke fått svar på spørsmålet mitt. Hva gjør jeg?

Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her? Send oss en henvendelse på post@norsegear.no